مدیر جهاد کشاورزی آبیک:
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: با اجرای ۵۸۰۰ هکتار آبیاری مدرن در این شهرستان بیش از ۱۵ درصد اراضی کشاورزی آبیک به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.
کد خبر: ۳۳۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 29 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، بیژن لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت:تاکنون ۵ هزار و۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری بارانی و قطره ای  قرار گرفته که این میزان حدود ۱۵ درصد کل اراضی زراعی و باغی آبی شهرستان  است.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری پیش بینی می شود این میزان از اراضی زراعی و باغی تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری به۲۰ درصد سطح کنونی افزایش یابد.

لطفی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی کشاورزان در خصوص اهمیت آب و شدت بحران کم آبی، در حال حاضر پرونده متقاضیان سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در سطحی بالغ بر۳هزار و۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان در دست اقدام و بررسی است.

وی اضافه کرد: از این میزان یک هزار و۳۰۰ هکتار از پرونده متقاضیان تجهیز سیستمهای نوین آبیاری تکمیل شده و آماده دریافت تسهیلات است که در صورت وصول اعتبارات، عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک یادآورشد: در سالهای اخیر، بعلت خشکسالی های متمادی در بخش کشاورزی و افزایش بی رویه برداشت آب از منابع آبی، افت شدید سطح آبهای زیرزمینی ایجاد شده که خطربیشتری برای کاهش تولیدات محصولات کشاورزی خواهد داشت.

لطفی با تاکید بر اجرای طرح های بهینه سازی برداشت آب از منابع زیرزمینی گفت: نصب کنتورهای هوشمند، اجرای پروژه های آب و خاکی، خطوط انتقال آب کانال، لوله گذاری در مسیرهای انتقال و اجرای سیستم های آبیاری نوین می تواند راهکار مناسبی برای مقابله با بحران آب باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار