مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اتمام زمان کشت محصولات پاییزه ؛ عملیات کشت پاییزه گندم آبی و دیم درسطح ۱۴۱ هزار و ۶۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان به پایان رسید.
کد خبر: ۳۴۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 22 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فرزاد خوش اخلاق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۱۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت بیش از  ۴۸ هزار و ۹۳۴ هکتار از ارارضی کشاورزی استان  به کشت گندم آبی و ۹۲ هزار و ۶۷۱ هکتار به گندم دیم اختصاص دارد.

وی پیش بینی کرد: در سال زراعی  آینده بیش از  ۳۲۰ هزار تن گندم آبی و دیم  از اراضی کشاورزی استان برداشت شود.

خوش اخلاق اظهار داشت: بر اساس برنامه اجرایی گندم استان و در راستای بحث اقتصاد مقاومتی سطوح زیر کشت گندم آبی  ۵۱ هزار و ۴۰۰ هکتار و گندم دیم ۸۳ هزار و ۹۷۹ هکتار تعیین شده است.

وی بیشترین سطوح کشت شده گندم آبی را در شهرستان آبیک با سطح زیر کشت ۱۵ هزار هکتار و گندم دیم را در شهرستان آوج  با ۴۱ هزار و ۳۰۰ هکتار ذکر کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس هماهنگیهای انجام شده تاکنون سطحی معادل ۱۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۶ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم دیم توسط کشاورزان استان بیمه شده است.

خوش اخلاق اضافه کرد: بر طبق هماهنگیهای انجام شده با صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان در راستای ارائه خدمات بیشتر به کشاورزان و زارعین، مدت بیمه محصولات زراعی پاییزه تا ۱۵ دی ماه سالجاری تمدید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار