مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون هشت میلیون و 80 هزار تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 19 October 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، اسماعیل اسفندیاری‌پور ظهر امروز در همایش کشت پاییزه گندم در استان قزوین که با حضور جمعی از مسئولان استان قزوین در سالن جلسات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون هشت میلیون 80 هزار تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شده است.

وی با اشاره به این نکته که 85 درصد از گندم کشور به صورت خودکفا تولید می‌شود، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای خودکفایی گندم در کشور، در سال زراعی 94 بیش از 85 درصد گندم به صورت خودکفا تولید شده است که این رقم در سال آینده نیز با افزایش همراه است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به منظور حمایت از کشاورزان بیش از دو هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات برای عنوان کشت گندم از جمله دیم و آبی اختصاص داده شده تا بتوان تولیدات گندم در کشور را به مرز خودکفایی در این عرصه نزدیک کرد.

وی با تاکید به این نکته که برنامه‌ 10 ساله به منظور کشت گندم در کشور تدوین شده است، عنوان کرد: در برنامه 10 ساله‌ای که به منظور کشت گندم در کشور تدوین شده راهکارهای افزای تولید گندم دیده شده است که اصلاح بذرهای گندم، رفع موانع تولید، استفاده از روش‌ها نوین و روز دنیا در عرصه کشاورزی از جمله محورهای آن به شمار می‌رود.

اسفندیاری‌پور ادامه داد: از دیگر محورهای این برنامه می‌توان به تخصیص 600 هزار هکتار از اراضی کشور برای تولید گندم زیر کشت آبی اشاره کرد که در آن از روش‌های نوین کشاورزی استفاده می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این نکته که استان قزوین از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه کشاورزی برخوردار است، مطرح کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که استان قزوین در حوزه کشاورزی دارد برنامه‌ریزی‌های همچون بلوک‌بندی مزارع گندم در آن انجام شده که به واسطه آن زمینه بهر‌ه‌بری هر چه بهتر از منابع استان قزوین به وجود می‌آید.

وی استفاده از تجهیزات مدرن در کشاورزی مهم دانست و گفت: اجرای طرح بلوک‌بندی مزارع زیرکشت گندم استان قزوین نیازمند تجهیزات مدرن کشاورزی است در همین راستا استان قزوین کمبودهای خود را به وزارت کشاورزی اطلاع داده تا برای آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار