مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در راستای نهادینه شدن فرهنگ وقف در هفته وقف ایستگاه‌های همه واقف شویم در سطح این استان برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 09 December 2015
حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی ظهر امروز در جمع خبرنگارارن استان قزوین ضمن عرض تسلیت ایام آخر ماه صفر اظهار کرد: در راستای نهادینه شدن فرهنگ وقف در هفته وقف ایستگاه‌های همه واقف شویم در سطح این استان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایجاد وقف‌های جدید در سطح استان قزوین مردم تمایل به وارد شدن در عرصه‌های نو دارند عنوان کرد: با کارشناسی کردن برخی موارد وقف در موارد مراجعات مردم برای نیاز امروز جامعه به وقف و فرهنگی کردن آن ایستگاه‌های همه واقف باشیم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: در شهر قزوین 9 ایستگاه و در هر شهرستان دو واحد ایستگاهی با حضور کارشناسان حقوقی و فقهی برای راهنمایی مردم برپا می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه در سال جاری اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یک طرح جدید برای مشارکت بیشتر قشرهای مختلف مردم در عرصه وقف ارائه کرده است، تصریح کرد: در این طرح که به طرح وقف گروهی نام گرفته از تمام قشرهای مردم برای شرکت در عرصه وقف دعوت شده و این امکان وجود دارد که به صورت دسته جمعی در یک حوزه وقف صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به سابقه وقف در استان قزوین تشریح کرد: مردم این استان جزو نخستین افراد در کشور هستند که به امر وقف به عنوان یک فریضه اسلامی توجه داشته و در این امر امروز نیز ثابت قدم هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: در سال جاری بیش از 60 مورد وقف جدید در سطح این استان ثبت و مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل آن کسب شده است.

نوروزی بیان کرد: در حال حاضر یک هزار 970 مورد وقف در استان قزوین ثبت شده است و امیدواریم تا اواخر سال جاری با توجه به نیاز جامعه وقوف جدید دیگر به این وقف‌ها اضافه شود.

گفتنی است، نخستین واقف در سطح استان قزوین مربوط به بانویی به نام خدیجه قاچار است که مربوط به 800 سال پیش بوده و نیم دانگ از یک زمین در روستای بکندی از توابع شهرستان قزوین را وقف کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار