استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: بسیاری از مردم علاقه مند به وقف سرمایه های خود هستند اما در کنار این انتظار مدیریت خوب و مناسب آنرا نیز دارند.
کد خبر: ۱۴۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 09 December 2015
به گزارش ایرنا ، فریدون همتی روز پنجشنبه در دیدار مدیر کل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اصحاب وقف و هیات امنای امامزادگان با وی که به مناسبت آغاز هفته وقف برگزار شد، افزود: مقام معظم رهبری بر جلب اعتماد مردم در حوزه وقف تاکید دارند تا مردم به عنوان ناظر واقعی شاهد مدیریت خوب سرمایه های خود در حوزه های وقفی باشند.

وی بر تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: مردم باید با کارکردهای وقف به خوبی آشنا شوند تا شاهد مشارکت بیشتر جامعه در این خصوص باشیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار کرد: قزوین دارای مردمی با تدین است و وقف نیز ازجایگاه مناسبی در این استان برخوردار است که تعداد و قدمت موقوفات نیز دراین استان نشان از این مهم دارد.

همتی اظهار کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از رسانه ها و همچنین ائمه جمعه و جماعت در خصوص وقف باید پررنگ تر از گذشته دنبال شود تا شاهد نهادینه شدن فرهنگ وقف در سطح جامعه باشیم. 

همتی افزود: با وجود همه توطئه های دشمنان با تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش خدمتگزاران کشور بویژه در این مقطع سخت که دولت تدبیر و امید با تمام محدودیت ها تلاش در خدمات رسانی به مردم را دارد، ترویج فرهنگ وقف می تواند کمک موثری به دولت و مردم باشد.

استاندار قزوین ادامه داد: در حوزه های سلامت و مبارزه با بیماری ها مردم در تامین هزینه های درمانی با مشکل مواجه هستند که در این راستا وقف می تواند بسیار موثر باشد زیرا وقتی برای کمک به مردم قدم برمی داریم رضایت پروردگار نیز همراه با رضایت مردم جلب می شود.

همتی در پایان افزود: کار اوقاف مقدس، دقیق و در مسیر ارزش های دینی است و ما هم این مجموعه ی مهم را در مسیر وظایف مقدس خود همراهی و کمک خواهیم کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار