مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین از افزایش یک و نیم برابری صادرات محصولات کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸ 09 December 2015
محمد حسین مصلحی راد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:میزان صادرات محصولات مختلف کشاورزی در سال جاری هشت هزار و 526 تن است که در مقایسه با تاریخ مشابه سال گذشته پنج هزار و 792 تن بوده که نشان دهنده رشدی معادل دو هزار و 734 تن می باشد.

وی اظهار کرد:در حال حاضر یازده محصول کشاورزی استان به 26 کشور صادر می شود که کشمش با هفت هزار و 925 تن در صدر صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین قرار دارد .

مصلحی راد یاد آور شد:میزان صادرات کشمش استان در سال گذشته چهار هزار و619 تن بود که امسال در مدت مشابه با رشد 170 درصد به حدود هفت هزارو 925 تن می باشد.

وی، محصولات کشاورزی صادراتی استان را شامل کشمش، انجیر ، تخمه خربزه ، توت ، پسته ، چای ، زیره ، زعفران ، حنا ، زرشک و خرما عنوان کرد .

به گفته وی 27 کشور مقصد صادرات محصولات کشاورزی استان هستند که آلمان ، هلند ، مالزی ،مجارستان ،عراق ، لیبی ، اتریش ، کانادا ، لهستان ، اسپانیا ، بلژیک ، ایتالیا جزو این کشورها می باشند.

استان قزوین دارای 480هزار هکتار اراضی کشاورزی و 80هزار بهره بردار است که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار