به مناسبت هفته وقف
به مناسبت هفته وقف از ضریح تازه 3 امامزاده در قزوین رونمایی شد.
کد خبر: ۱۴۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 12 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین، به مناسبت هفته وقف از شریح امامزده عبدالقهار کلنجین،امامزاده حلیمه خاتون و امامزاده علی اصغر فیشان الموت رونمایی شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این باره اظهار کرد: :  8هزار و 500بقعه متبرکه در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 264 بقعه متبرکه در استان قزوین واقع شده است. 

وی افزود: امامزادگان استان قزوین از امامزادگان شاخص ومطرح کشور به شمار می‌روند و امامزاده حسین(ع) نیز مورد توجه مردم ایران و مردم بسیاری از کشورهای دنیا است زیرا از کشورهای دیگر نیز برای زیارت این امامزاده واجب‌التعظیم به استان قزوین می‌آیند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: امامزادگان استان قزوین شاخص بوده و پتانسیل بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌روند.

نوروزی ادامه داد: براساس فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، برآن شدیم تا برنامه‌های فرهنگی و مراسم‌های مناسبت‌های مختلف را در بقاع متبرکه استان برگزار کنیم که تاکنون موفقیت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده است.

وی عنوان کرد: تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نیازمند توجه و برنامه‌ریزی بیشتری است که این مهم در بقاع شاخص استان محقق شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: فقط وظیفه اداره کل اوقاف و امور خیریه نیست که مسائل مرتبط با بقاع متبرکه را حل و فصل کند بلکه همه مسلمانان باید به این مهم توجه کنند زیرا فطرت پاک انسان‌ها آن‌ها را به سمت امامزادگان می‌کشاند.

وی یادآور شد: باید قدردان این نعمتی که خداوند متعال به ما ارزانی داشته است، باشیم و امیدوارم بتوانیم با برپایی این گونه برنامه‌ها گام‌های موثری در راستای معرفی هرچه بیشتر امامزادگان استان برداریم.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین هم چنین به مناسبت هفته وقف در امامزادگان استان قزوین حضور یافت و با شرکت در برنامه پرسش و پاسخ به سوالات مردمی در حوزه وقف و امامزادگان قزوین شرکت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار