مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: با پایان برداشت محصول کلزا از اراضی این شهرستان، یک هزار و ۴۲۳ تن کلزا توسط مراکز خرید از کشاورزان این شهرستان خریداری شد.
کد خبر: ۲۶۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، بیژن لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سطح برداشت این محصول ۵۷۸ هکتار است  که در ۷۰ درصد از سطح زیر کشت این شهرستان ارقام هیبرید کشت شده است.

وی افزود: استفاده از ارقام هیبرید بدلیل سازگاری با شرایط اقلیمی منطقه و عملکرد بالای آن باعث رضایت کشاورزان است که امیدواریم این  امر منجر به توسعه بیشتر کشت محصول کلزا در سال زراعی آینده شود.

لطفی وجود کشاورزان پیشرو و با تجربه را  در کشت این محصول از نقاط قوت کشت کلزا در این شهرستان دانست و گفت: در همین راستا  یکی از این کشاورزان آبیکی موفق به برداشت ۷هزار و ۴۴۰ کیلوگرم محصول کلزا در هکتار شده است.

آغاز کشت کود سبز در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آبیک گفت: طرح کشت کود سبز در سال زراعی جاری با ترغیب و مشارکت کشاورزان در سطح ۹ هکتار و در ۳ روستا از توابع پهنه شماره دو مرکز خدمات جهاد کشاورزی کوهپایه آغاز شد.

وی هدف از اجرای این طرح را؛   ترویج کشت بذوری از قبیل خلر، ماشک و ماش  بعد از برداشت گندم و برگرداندن آن به خاک طی دوره رویشی کوتاه مدت برشمرد.

لطفی اضافه کرد: این امر باعث  تثبیت حدودا  ۸۰ کیلو ازت خالص در خاک می شود که معادل ۱۷۳ کیلو گرم کود اوره برای کشت بعدی است.

وی؛ بازدید آموزشی سایر کشاورزان از طرح مذکور جهت رویت تاثیرات مثبت کود سبز بر مراحل مختلف رشد محصولات کشت بعدی را در توسعه و گسترش این طرح موثر دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار