استارت‌آپ ویکند تخصصی محیط زیست استان قزوین در راستای کشف استعدادهای درخشان در خصوص اشتغال‌زایی با همکاری پارک علم و فناوری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 21 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مسعود بابایی در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که چهارشنبه شب در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: تاکنون در جلسات کارگروه هشت مصوبه اجرا شده و هشت مصوبه نیز در حال اجراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: تاکنون ۴ مصوبه نیز اجرایی نشده است که باید با پیگیری آن زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۴۴۶۰ نفر تعدیل نیرو در مراکز اقتصادی استان و واحدهای کارگری صورت گرفت و در کنار آن اشتغال جدید نیز ایجاد شد.

بابایی گفت: در سه ماهه امسال تعداد مقرری بگیران ۸۰۴۵ نفر، بیمه بیکاری ۲۱۹۴ نفر و اشتغال مجدد ۱۹۶ نفر و قطع مقرری ۱۵۶۸ نفر صورت گرفته است.

ثبت ۳۴۲۵ نفر در سامانه رصد برای اشتغال

وی یادآورشد: در سه ماهه امسال تعداد ۳ هزار و ۴۲۵ نفر در سامانه رصد برای اشتغال ثبت نام کردند و امیدواریم با کارهای انجام شده میزان بیکاری استان به زیر ۱۰ درصد برسد.

بابایی گفت: توسط کاریابی ها هم ۱۹۴۶ نفر مشغول کار شده اند و در مجموع در سه ماهه امسال ۵۴۰۰ شغل در سامانه ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: برش های شهرستانی برای ایجاد اشتغال تهیه شده و قرار است توسط دستگاههای اجرایی بیش از ۱۲ هزار و ۵۲ مورد شغل جدید در استان ایجاد شود.

وی اضافه کرد:درکارگروه اشتغال مصوب شده تا ۲۰ هزار شغل ایجاد شود که در بخش صنعت هشت هزار شغل، جهاد کشاورزی ۳۸۶۲ شغل و بخش مسکن ۱۴۴۵ شغل است.  

بابایی تصریح کرد: بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی ۲۴۵۳ نفر بیمه شده مشغول کار شده اند که این اشتغال پایدار است.

حسین زکی زاده مدیرکل امور اقتصادی استانداری قزوین هم گفت: در مدت دو ماه امسال در استان یک هزار و ۱۶۸ نفر بازنشست شده اند و ۴ هزار نفر تعدیل نیرو صورت گرفته و اگر تعدیلی در نیروها صورت نگیرد امسال قادریم نرخ بیکاری استان را به ۷ درصد کاهش دهیم.

۴۵ هزار شغل در مدت ۵ سال آینده در استان ایجاد می شود

وی بیان کرد: اگر بتوانیم سالانه ۹ هزار شغل جدید ایجاد کنیم در مدت پنج سال ۴۵ هزار شغل ایجاد شده و نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت.

هدایت الله صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین هم گفت: راه اندازی کارگاههای قالیبافی در ایجاد اشتغال برای روستاییان موثر بوده و در صورت حمایت دولت می توانیم کارگاههای بیشتری را ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: با فعالیت تخصصی قادریم تا سالانه ۳۰ کارگاه قالیبافی را راه اندازی کنیم و امروز هیچ مشکل نقدینگی نداریم و با کمترین اعتبار نیز می توانیم مشاغل خانگی را توسعه دهیم.

صفری تصریح کرد: با دو میلیون تومان می توانیم کارگاه فرش ابریشم را در استان فعال کنیم و با فروش آن ۳۰ میلیون تومان درآمد کسب کنیم.

وی گفت: در صورت بازاریابی برای فرشهای بافته شده می توانیم به مشاغل خانگی رونق بخشیم و به کاهش مهاجرت هم کمک کنیم.

عباسعلی درافشانی معاون اقتصادی استانداری قزوین هم گفت:با تسهیلات ۵ و ۱۰ میلیون تومانی نمی توان شغل مهمی ایجاد کرد زیراشغل پایدار هزینه های بیشتری دارد و باید در این دوره نیز هم شغل جدید ایجاد کنیم و هم برای توسعه مشاغل خانگی حمایت لازم را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: برای ایجاد کارگاههای جدید باید تسهیلات لازم را اختصاص دهیم تا بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار