معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، مبارزه جدی با قاچاق کالا را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.
کد خبر: ۲۶۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 01 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، ایوب رحیمی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا که در استانداری تشکیل شد، افزود: باتوجه به اینکه ورود کالای قاچاق به ویژه کالاهایی که تولید مشابه داخلی دارد، ضربه جدی به اقتصاد کشور وارد می سازد و از آنجایی که حمایت از تولید داخلی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، باید دستگاههای ذیربط در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی به آن به صورت جدی توجه کنند.
رحیمی با بیان اینکه نظارت بر واردات و مبارزه با قاچاق کالا استقلال کشور را در پی دارد، بیان کرد: البته تاکید ما بر ارتقای کیفیت کالاهای ساخت داخل است تا تولیدات ایرانی قابلیت رقابت با کالاهای خارجی را پیدا کنند.
وی با تاکید بر کنترل، نظارت مستمر و جدی بر مبادی ورودی استان، افزود: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری قاچاق کالا را به عنوان یک موضوع امنیتی مطرح کرده است، پیشگیری و در نهایت مبارزه با این امر ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
رحیمی بر ضرورت اقدامات فرهنگی توسط دستگاه های مسئول و اطلاع رسانی برای مصرف کالاهای ایرانی تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازی برای مصرف کالاهای ایرانی و جایگزینی این تولیدها به جای کالاهای خارجی که از طریق قاچاق وارد کشور می شود یک امر لازم و ضروری است و اطلاع رسانی آن از وظایف رسانه ملی است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی افزود: استفاده از فضای مجازی به عنوان یکی از راهکارهای مناسب برای اعلام و اطلاع رسانی از ضرر و زیان مصرف این نوع کالاها که سلامتی مردم را مورد تهدید قرار می دهد، باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری نیز در این جلسه گفت: مقام معظم رهبری قاچاق کالا را به عنوان یک خطر و تهدید جدی برای اقتصاد کشور مطرح فرمودند و مبارزه با این امر به عنوان یک امر واجب بایستی در دستور کار دستگاه های مسئول قرار گیرد .
یوسف جهانی پور ادامه داد: کارگروه های زیرمجموعه کمیسیون در انجام وظایف محوله در راستای مبارزه با قاچاق کالا بایستی پویایی لازم را داشته باشند و تصمیمات و خروجی نشست های خود را در جلسات کمیسیون گزارش دهند.
وی بر برگزاری جلسات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان به طور مستمر و منظم تاکید کرد و افزود: در امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا بایستی با همت و هم افزایی دستگاه های مسئول بسیج عمومی صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار