معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین گفت: در راستای توسعه صنایع دانش‌بنیان و ساماندهی آن‌ها، طرح جامع آمایش علم و فناوری استان قزوین در سال ۹۵ تهیه می‌شود.
کد خبر: ۲۷۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 04 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباسعلی درافشانی در نشست کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: در راستای استفاده ظرفیت علمی استان قزوین برای توسعه صنایع، دانش‌بنیان، سند جامع علم و فناوری استان قزوین در سال 95 تهیه می‌شود.

وی توسعه صنایع دانش‌بنیان را از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی دانسته و عنوان کرد: یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این زمینه فعالیت‌های خوبی صورت گرفته که استانداری قزوین با همراهی پارک علم و فناوری نیز به سهم برش استانی خود، برنامه‌های مهمی را در دست اجرا دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی قزوین با بیان اینکه طرح جامع آمایش علم و فناوری استان قزوین به ساماندهی این شرکت‌ها کمک قابل توجی می‌کند، تصریح کرد: در واقع این طرح یک سند راهبردی است که از این رهگذر بتوانیم صنایع دانش‌بنیان را توسعه داده  و چشم‌اندازی دقیق را برای آن ترسیم کنیم.

درافشانی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین را ملزم کرد تا برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خود را بر اساس اولویت ارائه کرده و پس از تهیه این سند جامع، برنامه‌های حوزه پژوهشی و فناوری خود را بر مبنای این سند تعریف و اجرا کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین با تأکید بر ضرورت حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: مراحل راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی در استان قزوین انجام شده و در آینده نزدیک این صندوق به بهره‌برداری می‌رسد که با راه‌اندازی آن بسیاری از مشکلات مالی صنایع دانش‌بنیان برطرف می‌شود.

وی همچنین ایجاد ارتباط سازنده میان دانشگاه‌ها و صنایع و استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی را در رشد اقتصادی و علمی کشور بسیار اثرگذار برشمرد و عنوان کرد: باید توانمندی‌های نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهی به منصه ظهور برسد تا صاحبان صنایع نیز با تکیه بر روش‌های نوین و علم و فناوری تولیدات خود را ارتقاء دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار