نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی خواست برای داربستی کردن باغ های انگور این شهرستان اعتبارهای لازم تخصیص داده شود.
کد خبر: ۲۷۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 09 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، بهمن طاهرخانی بعدازظهر سه شنبه در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از یک مرزعه تولید بذر هیبرید خربزه در تاکستان، افزود: در حال حاضر 6 هزار هکتار از باغ های انگور این شهرستان داربستی شده اند.
وی با اشاره به لزوم حمایت از تاک داران این شهرستان برای اجرای روش های آبیاری مدرن در باغ های خود، یادآور شد: هم اکنون دو هزار و 500 هکتار از باغ های انگور تاکستان زیر پوشش شبکه آبیاری مدرن قرار دارد.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه داربستی کردن باغ های انگور و اجرای سامانه آبیاری مدرن علاوه بر افزایش تولید، کاهش مصرف آب را به دنبال دارد، اجرای این دو طرح باید از اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی باشد.
طاهرخانی از تاکستان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده کشمش کشور و یکی از قطب های مهم تولید انگور یاد و افزود: اقتصاد مردم این شهرستان وابسته به کشاورزی بوده که با تقویت این بخش می توان ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید، معیشت مردم منطقه را نیز متحول کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی میز کشمش و ایجاد انجمن این محصول، باغداران و تولیدکنندگان تاکستانی می توانند محصول خود را با ارزش افزوده بیشتر به بازار عرضه و در بخش صادرات نیز توانمند شوند.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار پرداخت خسارت بیمه کشاورزان و بدهی آنها در خصوص خرید تضمینی گندم شد.
شهرستان تاکستان دارای 35 هزار هکتار باغ انگور است و سالانه حدود 300 هزار تن از این محصول در استان تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار