اقبالیه پنجاه و پنجمین مقصد
همزمان با گرامیداشت هفته دولت و در سالروز انتخاب قزوین به پایتختی صفویه سفرنامه سلامت و امید جمعیت هلال احمر در پانزدهمین سفر استانی خود در اقبالیه اردو زد.
کد خبر: ۲۸۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ 30 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، قزوین پانزدهمین استان و اقبالیه پنجاه و پنجمین شهر کشور است که در سومین دوره سفرنامه سلامت و امید میزبان آن می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در حاشیه این سفرنامه به خبرنگار ایرنا گفت: سفرنامه سلامت و امید ازجمله برنامه های ویژه سازمان امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور است که از حدود یک سال پیش در استان های کشور شروع شده و دغدغه آن در تامین سلامت مردم و جلب مشارکت آنان ارزشمند است.
حمید ره انجام افزود: جمعیت هلال احمر کشور علاوه بر آن که تنها متولی درمان و سلامت در خارج از کشور بوده و حدود 23 درمانگاه و بیمارستان در خارج از مرزهای ایران دارد در داخل کشور نیز بعنوان معین دولت و وزارت بهداشت در زمان لازم عمل می کند که سفرنامه سلامت و امید یکی از جلوه های آن است.
وی اضافه کرد: باتوجه به شیوع بسیاری از بیماری های غیرواگیر در کشور به خصوص بیماری های شایع در مناطق مختلف بطور مثال سنگ کلیه در قزوین این سفرنامه نقش موثری در جهت حساس سازی جامعه نسبت به چنین بیماری هایی و تامین سلامت جسم و روان و همچنین در تشدید دغدغه ها و جلب همکاری مسئولان دارد.
ره انجام، ترویج فرهنگ داوطلبی در بین آحاد جامعه و جلب مشارکت قشرهای مختلف مردمی و ترویج فرهنگ کمک های نوعدوستانه مستمر و تغییر در نوع نگاه مردم به سلامت را ازجمله اهداف مهم این سفرنامه عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: در قالب این سفرنامه برنامه های فرهنگی مختلفی پیش بینی شده که با برپایی چادرهای سلامت و تونل سلامت، خدمات پزشکی و درمانی به مردم ارائه خواهد شد.
ره انجام، ارائه آموزش های سلامت محور به جامعه، ترویج اقدامات پیشگیرانه در صیانت از سلامت و بهداشت جسمی، روحی و اجتماعی آحاد مردم، برپایی تجمعات مردمی، برپایی ایستگاههای خدمات رایگان آموزشی و سلامت از جمله چادرهای آموزش نکات کاربردی امدادی، تست سرطان برست (سینه)، اهدای خون، آموزش روش های خود مراقبتی، تغذیه سالم، ویزیت رایگان، سلامت روان و مشاوره های اجتماعی، خانوادگی، بهداشتی، حمایت های روانی در حوادث، خدمات فرهنگی، سبک زندگی ایرانی اسلامی را ازجمله خدماتی عنوان کرد که در این سفرنامه به مردم ارائه خواهد شد.
ره انجام خاطرنشان کرد: برنامه های سفرنامه سلامت به صورت رایگان در قالب برنامه های شاد اجرا می شود که برای تاثیرگذاری بیشتر از مشاوران تغذیه و پزشکان متخصص استفاده می کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: در این سفرنامه تلاش می کنیم بتوانیم با جذب مشارکت های مردمی و کمکهای خیرین خدمات سلامت را در استان ها توسعه دهیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تعداد داوطلبان فعال جمعیت هلال احمر در استان را حدود چهار هزار نفر ذکر کرد و گفت: جمعیت هلال احمر استان قزوین دارای 14هزار عضو و داوطلب است اما تعداد اعضا و داوطلبان فعال آن که در سامانه ثبت شده اند چهار هزار و 200 نفر است.
سفرنامه سلامت و امید فردا نهم شهریور ماه در پارک پنج هزار هکتاری شهر الوند مرکز شهرستان البرز برگزار می شود و در آخرین نقطه سفر خود به استان قزوین در روز دهم شهریور ماه در تاکستان مستقر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار