معاون دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ظرفیت اسکان دانشجو در این دانشگاه را 2 هزار و 750 نفر اعلام و افزود: ظرفیت اعلام شده در طول سال به طور کامل در اختیار دانشجویان پسر و دختر قرار می گیرد.
کد خبر: ۲۹۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳ 06 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، دکتر حمید طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در راستای تامین حقوق و افزایش رفاه حال دانشجویان، ظرفیت اتاق ها را از 8 به 5 و 4 دانشجو تقلیل داده در حالی که ورودی های ما طی سال های 92 و 93 افزایش چشمگیری داشته اند.
وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته 250 دانشجو با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال به ظرفیت خوابگاه های این دانشگاه اضافه شده اند، یادآور شد: دانشگاه امام (ره) قزوین براساس اولویت بندی و برپایه شرایط و امتیازهای دانشجویی آنان را اسکان داده و تلاش دارد مانند سال های گذشته برای آن دسته از دانشجویان بومی که ترددشان به محل سکونت دشوار بوده نیز تسهیلاتی فراهم کند.
طاهری در ادامه از فرسودگی نسبی برخی خوابگاه های ملکی این دانشگاه خبر داد و افزود: طی سه سال گذشته بیش از 20 میلیارد ریال صرف تجهیز و نوسازی خوابگاه ها شده است.
به گفته وی، خوشبختانه در رتبه بندی خوابگاه های دانشجویی کشور که سال گذشته توسط صندوق رفاه دانشجویی انجام شد، دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین از وضعیت خوبی در بین دانشگاه های کشور، به خصوص در منطقه 4 برخوردار بوده است.
طاهری در ادامه، توسعه تجهیزات اینترنتی خوابگاه ها، ایجاد بازارچه و فروشگاه های مختلف در مجتمع خوابگاهی به منظور ارائه مواد غذایی، نان تازه، میوه، فست فود، انتشارات، خدمات رایانه ای، آرایشگاه، خشکشوئی با قیمت های بسیار مناسب، امکانات تفریحی و ورزشی، خدمات مشاوره ای و پزشکی دانشجویان را از جمله امکانات رفاهی این دانشگاه اعلام کرد.
وی اضافه کرد: تابستان سال گذشته نیز چند آپارتمان و سوئیت مناسب جهت اسکان موقت خانواده هایی که برای دیدار فرزندان خود به استان مراجعه کردند، در مجتمع خوابگاه های دانشگاه فرآهم آورد.
طاهری ادامه داد: گرچه این دانشگاه به طور قطع با امکانات بسیار مطلوب و شایسته زندگی دانشجویی فاصله دارد اما تمام تلاش خود را در جهت کم کردن این فاصله به کار بسته است.
وی درباره وضعیت خوابگاه های خودگردان نیز گفت: این خوابگاه ها از مهرماه سال گذشته از سوی شورای نظارت و ارزیابی که اعضای آن شامل نمایندگان این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر و تمام دانشگاه های غیرانتفاعی، آزاد و پیام نور است، اداره می شود.
معاون دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) یادآور شد: کار رتبه بندی خوابگاه ها انجام و براساس آن خوابگاه ها قیمت گذاری شده و دانشگاه دارالفنون براساس رای حداکثری اعضای شورا به عنوان دانشگاه ناظر و رئیس آن دانشگاه نیز به عنوان دبیر شورا مسئول پیگیری و نظارت بر امور خوابگاه ها انتخاب شده اند.
معاون دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در پایان اضافه کرد: سالانه به منظور بررسی عملکرد این نوع خوابگاه ها بازدیدهایی به همراه نمایندگان استانداری، فرمانداری و پلیس امینت انجام و امیدواریم در این زمینه نیز به وحدت رویه مناسبی در امر خدمات دهی و نظارت بر امور خوابگاه های خودگردان برسیم.
8 هزار و 127 دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین تحصیل می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار