استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: هر مدیری که بدون هماهنگی با استانداری به دلیل بدهی واحد صنعتی مانع تولید و سرمایه گذاری شود دیگر جایی در استان دارد و باید برود.
کد خبر: ۲۹۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 19 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی یکشنبه شب در بیست و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین فرصت مناسبی برای طرح ظرفیت ها و توانمندیها و نیز بیان کمبودها ایجاد شده که باید با ارائه ایده های جدید گام بلندی در توسعه استان برداریم.

استاندار قزوین تصریح کرد: تاکید رئیس جمهور در استان قزوین افزایش بهره وری است که همه باید تلاش کنیم برای تحقق آن برنامه ریزی و ایده داشته باشیم.

مدیریت یکپارچه دشت قزوین احیا شود

همتی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آب و ضرورت مدیریت منابع زیرزمینی اظهارداشت: مدیریت یکپارچه دشت قزوین و استفاده از تجربه گذشتگان می تواند بسیاری از مشکلات این بخش را حل کند.

وی بیان کرد:امیدواریم در سفر رئیس جمهور بتوانیم از تسهیلات ویژه دولت برای اجرای طرح های توسعه در بخش کشاورزی و صنعت استفاده کنیم که اگر سه هزار میلیارد تومان تسهیلات تامین شود می توانیم کار ۴۰ ساله را عملیاتی کرده و دشت قزوین را از بی آبی نجات دهیم.

استاندار یادآورشد: راه نجات دشت قزوین حمایت جدی و قاطع دولت و مشارکت مردم است که با پیشنهاد اجرای طرح مشترک مبارزه با آفت مگس زیتون در استانهای قزوین، زنجان و گیلان امیدواریم از صایعات این بخش نیز جلوگیری شود.

وی گفت: با راه اندازی مرکز سرمایه گذاری شرایط تسهیل در امور  توستعه استان بخوبی فراهم شده و دیگر نیازی نیست کارآفرینان و تولیدکنندگان در ادارات مختلف سرگردان شوند و کارشان طولانی شود.

همتی در خصوص مشکلات بخش ساخت و ساز هم بیان کرد: باید استراتژی مدونی در این زمینه داشته باشیم و در بافت فرسوده واحدهایی با روش سنتی و در مناطق جدید با برج سازی از محدودیت زمین استفاده کنیم و نیازها را تامین کنیم.

۲۵ درصد سهم تسهیلات بخش کشاورزی پرداخت شود

وی تصریح کرد: ۲۵ درصد سهم بخش کشاورزی ازتسهیلات بانکی باید اجرایی شود که دراین راستا اگر این موضوع پیگیری شود نتایج ارزشمندی خواهد شد و تحول در این حوزه تسریع می شود.

استاندار یادآورشد:در شرایط کنونی باید از شیوه های قدیمی فاصله بگیریم و با داشتن جوانانی خوش فکر از طرح های ابتکاری برای توسعه استان بهره مند شویم.

وی اضافه کرد:هرفرد خلاق و مبتکری که میتواند به مسئولان استان در تصمیم گیری منطقی کمک کند به ما معرفی کنید تا از پیشنهادهایش استفاده شود.

هر مدیری که مانع تولید و توسعه شود جایی در استان ندارد

استاندار قزوین بادفاع تمام قداز تولیدکنندگان و کارآفرینان استان بار دیگر تاکید کرد: هر مدیری که بدون هماهنگی با استانداری و یا کارگروه های تخصصی به دلیل بدهی واحد صنعتی مانع از خدمات رسانی به واحد شود و توقفی در روند تولید آن ایجاد کند به عنوان مخل تولید تلقی شده و دیگر جایی در استان ندارد و باید بلافاصله از قزوین برود.

وی اظهارداشت:بااین همه تاکید ریاست جمهور و بیان دغدغه مسئولان نظام برای حمایت از تولید و اشتغال و رونق اقتصادی هیچکس حق ندارد مانع روند توسعه صنعت و کشاورزی و گردشگری استان شود.

بخش خصوصی همراه دولت باشد

استاندار یادآورشد:همانگونه که به دستگاههای اجرایی فشار می آوریم که با تولید هماهنگ شوند از بخش خصوصی هم انتظار داریم در مسیر درست حرکت کنند و خدای ناکرده از حمایت دولت سوء استفاده نکنند.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی وظیفه دارد با نظارت جدی بر فعالیت واحدهای صنعتی به گونه ای عمل کند تا حمایت دولت موجب رونق تولید شود و تسهیلات حمایتی دولت در سایر زمینه ها مصرف نشود.

همتی تصریح کرد: اگر واحدی بدون عذر موجه از پرداخت مطالبات دولت سرباز زند باید با آن برخورد شود و اگر دلیل موجه دارد ما کمک می کنیم تا مشکلات خود را حل کند.

استاندار گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هر وزیر متولی یک یا چند استان شده تا مسائل پیگیری شود که در قزوین آقای سیف رئیس بانک مرکزی روند اجرای این موضوع را نظارت خواهند کرد که باید از این فرصت ما هم بخوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد:ازدیگر مسائلی که در سفر رئیس جمهور باید مطرح شود افزایش سهم تخصیص آب به بخش صنعت و گلخانه ها از محل صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی است که امیدواریم این سهم تا ۵ درصد افزایش یابد.

وی گفت: ثبات تصمیم گیری در حوزه صنعت، حمایت از صنایع کوچک و بزرگ، شناسایی بازارهای جدید برای صادرات محصول و تامین اعتبار برای کاهش آلاینده ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اظهارداشت:باید از فرصت حضور رئیس جمهور استفاده کرده پیشنهاد دهیم تا رایزنان بازرگانی در سفارت خانه ها برای بازاریابی محصولات تولیدی استان قزوین همکاری بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: شناسایی بازارهای جدید می تواند به افزایش صادرات ما کمک کند.

قزوین الگوی توسعه کشت گلخانه ای شود

همتی بیان کرد: قزوین با داشتن خاک و دشت مناسب، موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، می تواند پایلوت توسعه کشت گلخانه ای در کشور باشد و در این سفر طرحی را باید آماده ارائه کنیم تا این کار عملیاتی شود.

وی گفت: با اجرای این طرح می توان ضمن صیانت از منابع آبی زمینه توسعه بخش کشاورزی و افزایش صادرات را بخوبی فراهم کرد و اشتغال و تولید را رونق داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار