معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: از افتتاح پروژه ملی ۱۰ هزار تنی مس در منطقه طارم با ایجاد اشتغال برای بیش از یک هزار نفر خبر داد.
کد خبر: ۳۲۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ 02 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه بررسی اجرای پروژه طرح مس طارم که شب گذشته در استانداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه پروژه مهم ملی مس طارم از جمله ۳۳ طرح مهم اقتصادی مقاومتی کشور است که می تواند چهره منطقه را متحول و بیکاری بخش طارم را براحتی برطرف کند، اظهار کرد: در منطقه طارم ظرفیت های بسیار خوبی در بخش معدنی داریم که با ایجاد صنایع جانبی آن نیز می تواند موجب توسعه و بالندگی شود به همین دلیل با همه توان از طرح برای افتتاح حمایت می کنیم.
وی با اشاره به اینکه درگام اول ۴۵۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵۰۰ نفر غیر مستقیم مشغول کار خواهند شد افزود: افتتاح این پروژه می‌تواند از مهاجرت روستاییان و جوانان آنها به شهرها جلوگیری کند.
حبیبی تصریح کرد: استراتژی مهم ما جذب نیروهای بومی در پروژه است و خوشبختانه با نگاه بسیار مثبت سرمایه گذار در ایجاد اشتغال و همراهی در کارهای عام المنفعه چشم انداز روشنی برای طارم پیش بینی می شود که نیازهای منطقه بزودی برطرف شود.
معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: با وجود صدها اندس مس در منطقه طارم می توانیم تا سالها از ظرفیت معدنی استفاده کنیم و در کنار آن برخی نیازهای عمرانی مردم را هم جوابگو باشیم.
وی اضافه کرد: برای اسکان ۴۵۰ نیروی دائمی در کنار کارخانه لازم است اقدامات مناسب برای ساخت یک مجموعه اسکان در داخل روستا و یا حاشیه آن اقدام شود تا بتوانیم نیاز حدود دو هزار نفر با خانواده هایشان را تامین کنیم.
حبیبی گفت: حل مشکل معارضان محلی و جاده دسترسی و تهیه نقشه مسیر و همکاری منابع طبیعی و موضوع انتقال شبکه برق در مدت کوتاهی انجام شود تا شاهد بهره برداری از پروژه یاد شده در ماههای آینده باشیم.
کلهر بخشدار طارم هم در این جلسه گفت: برای راه اندازی پروژه بزرگ مس طارم کارهای خوبی صورت گرفته و با ترمیم جاده دسترسی برای حل مشکل معارضان هم اقدام شده است که ایجاد راه مناسب می تواند مشکل حدود ۱۵ روستای مسیر را نیز فراهم کند.
وی بیان کرد: اجرای پروژه بزرگ مس طارم می تواند بیش از ۹۰ روستای دارای سکنه منطقه طارم را تحت تاثیر اقتصادی خود قرار دهد و به یاری خداوند مشکل بیکاری جوانان این روستا و تحصیل کردگان آن را حل کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار