مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از آغاز عملیات برداشت چغندرقند از سطح ۵۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 16 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین بیژن لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۵۲۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان به زیر کشت چغندر قند رفته  که ۱۰ هکتار از این میزان بصورت نشایی کشت شده است.

وی افزود: برنامه ریزی مناسب و اعطای تسهیلات مناسب جهت کشت این محصول از قبیل خرید تضمینی و تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان سبب ترغیب کشاورزان و افزایش بیش از ۲ برابری سطح زیر کشت این محصول  نسبت به سال قبل شده است.

به گفته ی لطفی؛ متوسط عیار محصولات برداشت شده تاکنون ۱۵.۸  است که نسبت به سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

وی، استفاده از ارقام مناسب چغندر قند، بکارگیری توصیه های کارشناسی در زراعت این محصول و شرایط اقلیمی مناسب در هنگام برداشت از جمله کاهش بارندگی های پائیزه را که باعث کاهش تنفس ریشه و ممانعت از تجزیه قند شده را از عوامل موثر در  بالا رفتن درصد عیار این محصول دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: کارخانه قند قزوین بصورت شبانه روزی تحویل و تخلیه محصول چغندر قند کشاورزان کشاورزان را انجام داده و  روزانه ۲هزار و ۲۰۰ تن چغندر قند توسط تولید کنندگان استان در بازده زمانی ۷ صبح تا ۷ شب تحویل این کارخانه  می شود.

وی اظهار داشت: محصول چغندر قند سایر استانهای کشور نیز در خارج از محدوده زمانی ذکر شده توسط کارخانه قند قزوین خریداری می شود.

لطفی با بیان اینکه وضعیت تحویل، خرید چغندر قند، شناسایی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان بررسی شده  بر تسریع و تسهیل امور، و نظارت دقت بر سنجش شاخص های خرید از جمله توزین، افت و عیار سنجی تاکید کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار