امام جمعه آبیک:
امام جمعه شهر آبیک گفت: استاندار قزوین برای تحقق اعتبار برای مصلای نماز جمعه این شهر اوایل امسال قول مساعد داده بود که به تازگی 10 میلیارد ريال اعتبار به تصویب رسیده اما زمان تخصیص و جذب آن باید مشخص شود تا بتوان اقدامی انجام داد.
کد خبر: ۳۵۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک که در دفتر امام جمعه شهر آبیک برگزار شد، با اشاره به گله‌مندی برخی مردم از عدم شرکت مسؤولان شهرستان آبیک در نماز جمعه اظهار داشت: مردم اذعان می‌کنند مسؤولان در این شهرستان مسؤولیت دارند و انتظار می‌رود در نماز جمعه شرکت کرده که سخن به جایی بوده و این مهم به حق است.

وی مبارزه با فقر را مهم‌تر از مبارزه با مواد مخدر ذکر و خاطرنشان کرد: فقر، مادر مواد مخدر است که نخست باید ریشه آن سوزانده و خشکانده شود و سپس با موادمخدر مبارزه کرد.

امام جمعه شهر آبیک به وجود فقر و نیازمند در جامعه اسلامی اشاره و بیان کرد: می‌طلبد مسؤولان نظام و دولت و به تبع آن مسؤولان شهرستان آبیک به فقرا، زاغه‌نشینان و طبقات ضعیف جامعه و کارتن خواب‌ها را فراموش نکرده و در فقرزدایی این قشرها همت لازم را داشته باشند.

موسوی افزود: از مسؤولان درخواست می‌شود به تأسی از امام علی‌(ع) مبنی بر سرکشی از فقرا و رسیدگی به امور آنان، در ساعاتی از شبانه‌روز جویای حال نیازمندان شده و برای رفع مشکلات آن‌ها گام بردارند.

وی با تأکید بر شناسایی افراد نیازمند در رفع مشکلات آنان از سوی مسؤولان شهرستان آبیک ادامه داد: مسؤولان نباید نسبت به نیازمندان و مشکلات آنان بی‌تفاوت باشند.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به تصویب 10 میلیارد ریال اعتبار در ستاد مدیریت بحران استان قزوین که به تازگی برای پروژه مصلای نماز جمعه شهر آبیک اضافه کرد: استاندار قزوین برای تحقق این اعتبار اوایل امسال قول داده بود که به تازگی به تصویب رسیده است.

موسوی خاطرنشان کرد: لازم است که زمان تخصیص و جذب اعتبار در نظر گرفته شده برای مصلای شهر آبیک مشخص شود؛ اگر قول یا کاری به موقع و به هنگام انجام نشود، یا نتیجه ندارد و یا نتیجه‌ آن بی‌اثر است.

وی تصریح کرد: دو سال است که تلاش و پیگیری می‌شود نماز عید فطر در زمین مصلای نماز جمعه اقامه شود اما با توجه به عدم مساعدت مسؤولان استان قزوین و شهرستان آبیک مبنی بر اختصاص اعتبار، تاکنون این مهم تحقق نیافته است.

امام جمعه شهر آبیک تصریح کرد: مسؤولان باید بدانند که اگر قصد خدمت و تلاش داشته باشند مشمول آیه 69 سوره مبارکه عنکبوت می‌شوند یعنی خداوند آن‌ها را هدایت و کمک می‌کند.

موسوی با اشاره به درخواست مکانی مشخص از سوی مسؤولان شهرستان آبیک برای راه‌اندازی حوزه علمیه برادران در جلسات پیشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک افزود: در حال حاضر منتظر تحقق قول مساعد مسؤولان برای معرفی مکانی برای راه‌اندازی حوزه علمیه هستیم که تاکنون هیچ اقدام عملی از سوی مسؤولان صورت نگرفته است.

وی به مراحل اجرای امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: احیای این فریضه الهی در سه مرحله «بسیار نرم»، «نرم و سخت» و «سخت» انجام می‌شود که مراحل اول و دوم باید به صورت قلبی و زبانی صورت گرفته و مرحله سخت که یدی محسوب می‌شود، وظیفه دولت است که باید وارد شده و وظیفه خود را انجام دهد.

امام جمعه شهر آبیک مبارزه با مواد مخدر، توزیع، فروش و اعتیاد به آن را از روشن‌ترین جلوهای نهی از منکر عنوان کرد و افزود: هر فردی در هر موقعیت و جایگاهی که قرار دارد، می‌تواند در این زمینه با توجه به وظیفه و توان خود عمل کند و به گردن شخص یا زمان دیگری موکول نکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار