استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: تشکل های مردمی فعال در کشاورزی می توانند با جذب سرمایه های خرد و کلان مردم در اجرای طرح های مهم توسعه کشاورزی در استان قزوین مشارکت کنند.
کد خبر: ۳۵۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 04 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی استاندار قزوین با تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی صبح روز چهارشنبه در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

فریدون همتی در این جلسه گفت: از مدیران جهاد کشاورزی انتظار داریم با کمک تشکل ها، اتحادیه ها، انجمن های فعال در این حوزه سازو کاری اتخاذ کنند تا بتوان از سرمایه های خرد و کلان مردم و بهره برداران برای اجرای طرح های توسعه ای استفاده کرد.

وی افزود: وقتی در حوزه رودخانه شاهرود ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه شیلات وجود دارد شما نباید فقط دنبال اعتبارات دولتی باشید زیرا این کار با محدودیت منابع مالی دولتی ممکن نخواهد شد و طولانی شدن کارها فرصت را از ما خواهد گرفت.

استاندار قزوین بیان کرد: افزایش ظرفیت تولید ماهی به میزان ۱۰ هزار تن در محدوده رودخانه های استان بسیار ارزشمند است که می تواند ضمن ایجاد اشتغال به درآمد کشاورزان و بهره برداران هم کمک کند اما راه مناسبی برای استفاده از این ظرفیت نداریم.

همتی اضافه کرد:اگرمردم را درایجاد مجتمع های شیلاتی در استان مشارکت دهید شاید بسیاری از آنها سرمایه های خوبی داشته باشند و بکار گیرند تا هم کمکی ب دولت شود و هم به سود مناسب دست یابند.

وی تصریح کرد: باید مسیر تولید، عرضه و بازاریابی همگی توسط مردم و تشکل ها صورت گیرد و اگر زنجیره تولید و عرضه با کمک تعاونی و اتحادیه ها صورت گیرد نتیجه کار بهتر است.

منتظر خرید محصول توسط دولت نباشید

استاندار اظهارداشت: یک روش غلطی در کشور رایج شده که تداوم آن منطقی نیست و این که باید گندم، کشمش، زیتون، خرما، برنج و سیب زمینی و پیاز کشاورز را فقط دولت خریداری کند راهکار منطقی نیست و مشکل ساز است.

وی افزود: خرید محصولات کشاورزی توسط دولت اتلاف منابع دولتی است و کشور را به عقب می برد در حالی که با تشکیل زنجیره های تولید باید بتوانیم تولید و عرضه را با کمک کشاورزان منطقی کنیم.

همتی یادآورشد: امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید گندم از سوی دولت هزینه شد به همین دلیل قادر نیستیم۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی کشور را تکمیل کنیم و این روند آسیب رسان است.

وی گفت: باید تسهیلات بانکی که برای خرید محصول هزینه می شود در کار تولید بکارگرفته شود تا اقتصاد رونق گیرد اما روش های غلط گذشته و کنونی موجب شده کارها به سرانجام نرسد.

تولید کشاورزی به روز و کارآمد شود

استاندار اضافه کرد: باید تولید کشاورزی کارآمد شود و با تامین زیرساخت ها توسط دولت، مردم را با سرمایه های خرد و کلانشان وارد مشارکت در اجرای طرح های ایجادی، توسعه ای و مدرن سازی کنیم تا بسرعت به سمت اقتصادی تر شدن فعالیتهای کشاورزی گام برداریم.

همتی اضافه کرد:استان قزوین در شیلات ظرفیت های بسیار خوبی دارد و با کمک تشکل ها می توانیم مجتمع های بزرگی در حاشیه رودخانه های مهم استان راه اندازی کنیم تا به اشتغال و اقتصاد استان کمک شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار