شهردار اقبالیه:
شهردار شهر اقبالیه گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا در حقیقت ارتباط با شهدا است که در کسب بصیرت، آزادی از قید و بند و وابستگی‌های مادی و دنیایی دست کشیدند.
کد خبر: ۳۷۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 01 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به  نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمد پیری در یادواره نخستین شهید شهر اقبالیه «شهید حسینعلی نوروزی» و 89 شهید دیگر که صبح امروز با حضور مسؤولان و مردم در مسجد سیدالشهید(ع) شهر اقبالیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز امنیت نظام را مدیون این شهدا هستیم، آسایش و گشایش امروز از جانفشانی‌ها و ایثارگری شهدا است.

وی افزود: سربلندی و اقتدار میهن ایران اسلامی، توسعه و آبادانی امروز جمهوری اسلامی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری مدیون جانفشانی و رشادت رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

شهردار شهر اقبالیه با بیان اینکه بیشتر شهدای ما جوان بودند و یادشان همیشه در دل همه زنده است، ادامه داد: شهدا نخواستند کشته شوند و کار خود را انجام وظیفه می‌دانستند و همین است که جاودانه هستند.

پیری با بیان اینکه شهدا خود در اوج بصیرت بودند، تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا در حقیقت ارتباط با شهدا است که در کسب بصیرت، آزادی از قید و بند و وابستگی‌های مادی و دنیایی دست کشیدند.

این مسؤول با اشاره به اینکه آیات قرآن کریم بیانگر اوج تأثیرگذاری شهدا است، خاطرنشان کرد: خدا را شاکر هستیم که امروز بر سر سفره آماده این شهیدان نشسته‌ایم و این مراسم برای آن است که آحاد مردم جامعه به‌جای‌ماندگان از این قافله راه شهیدان را بشناسیم و آن را ادامه دهیم.

شهردار شهر اقبالیه با تأکید بر اینکه جوان‌های نسل فعلی باید این دستاورد را حفظ کنند، یادآور شد: یادواره‌های شهدا علاوه بر پیام‌هایی که برای دشمنان دارد، دستاورد دیگرش این ‌است که این ملت وارث چنین جوانمردی‌هایی هستند که حاضر شدند برای حفظ و دفاع از ناموس، جان و هستی خود را از دست دهند.

پیری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گرامیداشت یاد شهدا، مطرح کرد: زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و شایسته است این امر از سوی همه آحاد مردم جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت درجه و رتبه شهدا نزد خداوند گفت: خداوند بارها در قرآن کریم درجه شهدا را بعد از پیامبران و علما قرار داده و فرموده‌اند هر فردی که در دفاع از خاک، خانه و وطن خویش کشته شود، شهید محسوب می‌شود.

شهردار شهر اقبالیه با بیان اینکه تا فرهنگ ایثار و شهادت در ایران حاکم است، دشمنان به هدف خود نمی‌توانند دست یابند، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز آشنایی نسل جوان با ایثارگری‌ها و از جان‌گذشتگی‌های شهدای این مرز و بوم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار