نماینده ولی‌فقیه در قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه خون شهدا، صبر و استقامت زندانیان سیاسی و حضور پررنگ مردم در مبارزه با حکومت پهلوی بود.
کد خبر: ۳۷۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 01 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ی قزوین و غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل و محمدرضا علی‌اکبربیک، معاون تعاون اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از حسین رشوند جانباز و زندان سیاسی قبل از انقلاب و والدین شهید افسر عباسی شهرستانکی صبح امروز دیدار کردند.

در این دیدارها، عابدینی به زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی به برکت استقامت و مقاومت آنها در برابر شکنجه‌ها به پیروزی رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ قزوین افزود: خون شهدا و حضور پررنگ مردم در مبارزه با حکومت پهلوی از دیگر مولفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی است که باید امروز آحاد جامعه قدردان این زحمات ایثارگران باشند.

 وی با اشاره به اهمیت خاطرات والدین شهدا بیان کرد: هر خاطره‌ای که از پدر و مادر شهید جمع‌آوری می‌شود می‌تواند نقش مردم و شهدا را در انقلاب اسلامی بهنحو مطلوبی بازگو کند.

این مسوول بر جمع‌آوری خاطرات شهدا تاکید کرد و افزود: باید این خاطرات بهدرستی گردآوری شود تا نسل امروز و آینده بداند که چگونه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ قزوین با اشاره به اینکه شهدا جایگاه والایینزد خداوند دارند، ابراز کرد: پروردگار به شهیدان بالاترین و برترین مقام‌ها را می‌دهند و به آنها لطف و عنایت ویژه عطا می‌کند.

در ادامه این دیدارها، نیز مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یاد وخاطره‌ی شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و به بیان ایثارگری‌های آنهاپرداخت.

در این دیدارها، حسین رشوند جانباز و زندان سیاسی قبل از انقلاب با اشاره به خاطراتش ابراز کرد: مقاومت و استقامت زندانیان در برابر شکنجه‌ها بی‌نظیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه زندانیان در برابر سخت‌ترین شکنجه‌های ساواک ایستادگی می‌کردند، افزود: اعتقادات دینی و مذهبی، مهمترین مولفه استقامت آنها بود و در سخت‌ترین شرایط با ذکر و یاد خدا مقاومت می‌کردند.

 

در ادامه دیدارها نیز مادر شهید افسر عباسی شهرستانکی با اشاره به خاطرات فرزند خود بیان کرد: دخترم با وجود اینکه سن کمی داشت ولی از شاه و نیروهای حکومت پهلوی به دلیل اینکه دین‌دار نبودند نفرت داشت.

وی افزود: دخترم عاشق امام خمینی(ره) بود و آرزو می‌کرد روزی بیاد که این امام بزرگوار به میهن اسلامی باز گردد.

در پایان دیدارها، مسوولان ضمن تبریک و تهنیت ایام‌الله دهه‌فجر را خدمت جامعهایثارگران، از مقام والای آنها تجلیل کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار