شهردار اقبالیه خبر داد
شهردار شهر اقبالیه از تخفیف 90 درصدی برای نوسازی بافت‌های ناکارآمد در شهر اقبالیه خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 04 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمد پیری در جلسه کمیسیون توسعه شهری که صبح امروز در سالن جلسات شهرداری شهر اقبالیه برگزار شد، از تخفیف 90 درصدی برای متقاضیان نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهر اقبالیه خبر داد و اظهار داشت: تأمین زیرساخت‌ها در مناطق آسیب‌پذیر بافت‌های شهری پس از شناسایی باید در اولویت قرار بگیرد و روش‌های منطقی برای تأمین هم مدنظر و مورد توجه باشد.

وی افزود: نوسازی بافت‌های ناکارآمد یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با جدیت در شهر اقبالیه دنبال می‌شود.

شهردار شهر اقبالیه ادامه داد: به منظور بازسازی و بهسازی ایمن و سریع بافت‌های فرسوده این شهر ساکنان این مناطق می‌توانند با هزینه‌های کم واحد مسکونی خود را سنددار کنند.

پیری با اشاره به فرسوده بودن 38 درصد از مساحت شهر اقبالیه تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته اکنون 45 هکتار بافت فرسوده در این شهر وجود دارد.

این مسؤول با بیان اینکه با وجود گستردگی و حجم متراکم فضاهای فرسوده نمی‌توان در کوتاه مدت شاهد نوسازی بافت‌های فرسوده بود، خاطرنشان کرد: اما می‌توان با تعیین اولویت‌ها و تدوین برنامه‌های عملیاتی و اجرایی و جلب مشارکت شهروندان به پیشرفت سریع‌تر آن کمک کرد و با برنامه‌ریزی درست این معضل را در زمینه ارائه خدمات بهینه به شهروندان تبدیل به فرصت کرد.

شهردار شهر اقبالیه با بیان این که اصلاح وضعیت بافت‌های فرسوده از نظر کالبدی موجب بهبود و ارتقا کیفیت زیست انسان و محیط و ایجاد ارزش افزوده اجتماعی و اقتصادی می‌شود، مطرح کرد: اعمال تخفیف در عوارض صدور پروانه از جمله تسهیلات ویژه نوسازی در بافت‌های فرسوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار