رئیس شورای اسلامی اقبالیه:
رئیس شورای اسلامی شهر اقبالیه گفت: غربی‌ها با ایجاد جذابیت‌های کاذب در فضای مجازی، گرداب و باتلاقی وحشتناک برای جوانان ایجاد کرده‌اند و افراد را به بی‌بند و باری و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز ارزش‌های اخلاقی و انسانی دعوت می‌کنند.
کد خبر: ۳۸۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، نعمت‌الله بیگدلی در کمیسیون فرهنگی که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر اقبالیه برگزار شد، با اشاره به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: در صورت عدم مدیریت صحیح  فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به عنوان تهدیدی جدی برای نسل جدید محسوب می‌شود و بر این اساس ضرورت دارد روش‌های صحیح استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کشور فرهنگ‌سازی شود.

وی افزود: در خصوص شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی باید گفت که غربی‌ها سرمایه‌گذاری میلیون دلاری برای مسمومیت این فضا صورت داده‌اند و شاهد هستیم که استفاده از آن‌ها در کشورهای جهان سوم، به جای رویکرد علمی، جنبه تفریحی و سرگرمی پیدا کرده است که این مسیر هم به مرور به ناکجاآباد ختم می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اقبالیه با بیان اینکه شخصیت جوانان و نوجوانان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با آنچه در واقعیت شاهد هستیم متفاوت است، ادامه داد: غربی‌ها با ایجاد جذابیت‌های کاذب در فضای مجازی، گرداب و باتلاقی وحشتناک برای جوانان ایجاد کرده‌اند و افراد را به بی‌بند و باری و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز ارزش‌های اخلاقی و انسانی دعوت می‌کنند و با ترسیم نمای وارونه از آزادی، سعی در القا موضوعات ناصحیح به نسل‌های جدید دارند.

بیگدلی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در زمینه بهبود فضای کسب و کار و ارائه خدمات از راه دور، همچنین تقویت گفتمان‌های علمی و فرهنگی و گسترش دانش و اطلاعات بهره برد، تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید دارند، فضای فرهنگی کشور دچار ولنگاری شده است و دستگاه‌های متولی از برنامه‌ریزی صحیح برای بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های فضای مجازی غافل مانده‌ و گویا عرصه را به رقیب واگذار کرده‌اند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برخورد چکشی و قهرآمیز با جوانان و نوجوانان در فضای مجازی به هیچ‌وجه کار صحیحی نیست و مگر چه تعداد از حاضران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را می‌توان به پاسخگویی فرا خواند و آن‌ها در واقع طعمه‌هایی برای گسترش تهاجم فرهنگی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اقبالیه یادآور شد: باید با افرادی که خوراک‌های نامناسب ارائه می‌کنند، برخورد کرده و از طرفی دیگر، محتوای جذاب و مفید را در اختیار کاربران این شبکه‌ها قرار دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار