مدیر کل جهاد کشاوزری قزوین:
مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت پرداخت زکات در راستای فقر‌زدایی در جامعه، ترویج زکات در میان کشاورزان قزوینی در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۴۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 30 May 2015

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیازعلی‌ابرهیمی‌پاک صبح امروز در دیدار با مدیران و معاونان کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) قزوین اظهار داشت: توجه به امر زکات به اندازه‌ای مهم است که در منابع دینی در ردیف نماز و جهاد قرار گرفته است و اگر کسی آن را از روی عمد ترک کند در صف کافران قرار می‌گیرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: با توجه به اهمیت پرداخت زکات در راستای فقر‌زدایی در جامعه، ترویج زکات در میان کشاورزان قزوینی در دستور کار قرار گرفت.

وی با توجه به اینکه زکات به گندم ،جو،خرما ،کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند تعلق می‌گیرد افزود: نه تنها از کشاورزان، بلکه از سایر مردم جامعه که مشمول پرداخت زکات می‌گردند خواستاریم به طور کامل اموال خود را پاک کرده و زکات آن را پرداخت کنند و نسبت به مستضعفان جامعه بی‌توجهی نشان ندهند.

ابراهیمی پاک با اشاره به وضعیت کنونی جامعه و بر‌پایی عدالت اجتماعی بیان کرد: از مسئولان انتظار می‌رود فرهنگ‌سازی‌هایی در جهت پیشبرد ترویج پرداخت زکات صورت دهند تا در این راستا بیشتر مشکلات اقتصادی، فواصل طبقاتی و نیاز‌های مستمندان برطرف و عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد جامعه نمونه اسلامی نیازمند توجه و همراهی همه مردم در عرصه‌های دینی است گفت: مردم در زمینه زکات نیز همانند سایر فرایض دینی تلاش کنند تا با برپایی عدالت زمینه ایجاد جامعه نمونه اسلامی فراهم شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار