معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: برای تسریع در روند سرمایه گذاری در استان قزوین مجوزهای سرمایه گذاری حداکثر در ۱۵ روز به متقاضیان واگذار می شود.
کد خبر: ۴۷۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 01 August 2017
منوچهر حبیبی روز دوشنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: ستاد سرمایه‌گذاری استان در چهار محور فرآیند صدور مجوز با ارائه الگویی از مسیر مرکز خدمات سرمایه ‌گذاری استان برای تسریع در امور سرمایه‌ گذاران انجام شده تا با هماهنگی این الگو با مصوبات وزارت کشور فضای بهتری در سرعت بخشی به امور بخش سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

وی گفت:مصوبه اول این جلسه اهمیت سرمایه‌گذار، تکمیل و بررسی فرم‌های ارزشیابی و تأیید صلاحیت سرمایه‌گذار توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان است که در آن شاخص‌هایی مانند اهلیت سرمایه‌گذار پیش بینی شده تا دریافت مجوز تسریع شود.

حبیبی بیان کرد: تعریف و تفکیک پروژه‌های کلان و پیگیری آن در مرکز خدمات و تمرکز فرآیندهای صدور مجوز فعالیت پروژه‌های کلان در مرکز از دستورالعمل های دیگر جلسه است که با توجه به اهمیت آن در جذب سرمایه‌ در راه ‌اندازی طرح‌های تولیدی، به جلسات کارشناسی و هدفمند نیاز دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: مدیران و معاونان دستگاه‌های اجرایی مکلفند سرمایه‌ گذار را به مرکز بررسی پرونده‌های ارسالی از سوی دستگاه‌ها معرفی کنند تا در مدت یک هفته این پرونده‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: همچنین کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی درمدت یکهفته امور مربوطه را بررسی کرده و پاسخ نهایی در مدت دو روز به شورای برنامه ‌ریزی و توسعه استان ارجاع می شود.

حبیبی یادآورشد: در موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری، طرح‌هایی که هنوز کامل نشده و نیمه تمام است باید در اولویت برررسی قرار گیرد تا بتوان سرمایه‌گذار را به بنگاه‌های اقتصادی معرفی کرد و دستگاه‌های متولی شامل جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن ‌و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری سایر دستگاه‌های خدماتی از جمله ادارات برق و آب و فاضلاب هماهنگی‌ لازم در اجرای طرح‌های مربوطه انجام دهند تا کارها شتاب گیرد.

وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه و امور اقتصادی و دارایی نیز تمام اطلاعات مربوط به طرح‌های اجرا شده در استان را به طور علمی و کارشناسی شده جمع‌ آوری کرده و در قالب  کتابچه به زبان‌های مختلف ترجمه کرده و با انتشار آن، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را برای سرمایه‌گذاری در استان تشویق کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین افزود: در جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی به دلیل نداشتن یک نقشه راه مناسب، سرمایه‌گذار دچار تعلل می‌شود لذا به داشتن یک نقشه دقیق برای ادامه راه نیازمندیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار