عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ارتقای کتابخوانی در نواحی منفصل شهری همانند چوبیندر و ناصرآباد در دستور کار مسؤولان استانی و شهری باشد.
کد خبر: ۵۳۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 28 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، احد چگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه مسؤولان مربوطه در اداره‌کل کتابخانه‌های استان قزوین باید اقدامات مختلفی را در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه انجام دادند، اظهار داشت: این اقدامات منجر به افزایش تعداد مطالعه‌کنندگان کتاب شده که تحقق آن ارزشمند است.

وی افزود: باید افزایش جمعیت مطالعه کتاب در برخی مناطق منفصل شهری همانند ناصرآباد و چوبیندر در دستور کار مسؤولان استانی و شهری قرار گیرد و در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها یک مجموعه غیردولتی است، بیان کرد: شوراها باید در حد توان و امکانات شهری، به منظور تقویت فعالیت‌های این نهاد اقدامات لازم را انجام دهد.

چگینی با بیان اینکه در آینده طبق قانون مدیریت کتابخانه‌ها زیر مجموعه شهرداری قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هر هزینه‌ای که در افزایش امکانات این مکان‌ها صورت بگیرد، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری بزرگی در ارتقای آگاهی مردم است.

این عضو شورا با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب مطرح کرد: اگر خواندن کتاب وارد زندگی‌ها شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خارج می‌شود و مشکلات در خانواده و جامعه چشمگیری کاهش می‌یابد به همین دلیل ترویج آن در جامعه ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: شوراها باید کمک‌های لازم را در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام دهند زیرا با این فرهنگ می‌توان سطح سواد و اطلاعات جامعه را افزایش داد.

* مدیریت کتابخانه‌های شهرداری واگذار شود

چگینی مطرح کرد: برخی کتابخانه‌ها در اختیار شهرداری است که باید با هدف عدم موازی کاری مدیریت آن‌ها بر عهده اداره‌کل کتابخانه‌های استان قزوین قرار گیرد.

وی بیان کرد: کتابخانه اندیشه و سنجیده از جمله کتابخانه‌ها بوده که باید مدیریت آن‌ها با تدوین شیوه واگذاری به اداره‌کل کتابخانه‌ها واگذار شود تا با اداره کردن متمرکز آن‌ها نتایج مؤثری در ترویج فرهنگ مطالعه در بین شهروندان قزوینی به دست آید.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت مسؤولیت کتابخانه‌ها بر عهده مسؤولان مربوطه در اداره‌کل کتابخانه‌ها است به همین دلیل این نهاد صلاحیت بیشتری نسبت به شهرداری در مدیریت این مکان‌های فرهنگی دارد.

چگینی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی ادامه داد: باید با بهره‌گیری از امکانات مختلف همانند رسانه‌ها در اشاعه این فرهنگ تلاش کرد تا سرانه مطالعه شهروندان قزوینی افزایش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار