مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سالانه 30 نمایشگاه کتاب در سراسر کشور برگزار می‌شود که رقم بسیار خوبی در برگزاری این رویداد فرهنگی است.
کد خبر: ۵۷۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 03 March 2018

 به گزارش تابناک قزوین داریوش رضوانی جمعه شب در حاشیه گشایش دوازهمین نمایشگاه سراسری کتاب قزوین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در سال های گذشته برخی از استانها 6 تا هفت سال برگزاری نمایشگاه را نداشتند ولی امسال به صورت دوره ای همه استانها در برگزاری نمایشگاه مشارکت داشته اند .
وی در خصوص حضور ایران در نمایشگاه های خارج از کشور اظهار کرد: ایران در 20 نمایشگاه فرهنگی در خارج از کشور شرکت می‌کند که حدود 15 نمایشگاه به صورت خیلی فعال و پنج نمایشگاه به صورت نمایندگی است.
رضوانی افزود: نمایشگاه فرانکفورت، نمایشگاه پاریس، قطر، مسکو، استانبول، تونس، لبنان، وین و هند به ترتیب مهمترین نمایشگاه هایی هستند که ایران در خارج از کشور در آنها حضور می‌یابد.
وی درباره سرانه مطالعه در ایران نیز گفت: عدد دقیقی در خصوص سرانه مطالعه در ایران وجود ندارد چون از نظر کارشناسی متغیرهای کتابخوانی متفاوت هستند و برخی کتاب‌های ادعیه، مطبوعات و فضای مجازی را در این زمینه محاسبه نمی کنند ولی می توان گفت سرانه مطالعه در ایران 15 دقیقه به بالاست .
وی اضافه کرد : امیدواریم بتوانیم به عدد چشم انداز 45 دقیقه در خصوص سرانه مطالعه در روز دست یابیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود رقابت شهرها برای عنوان پایتخت کتاب را یادآور شد و افزود: تشکل‌های غیردولتی ، نهادهای فرهنگی مانند شهرداری ها، ادارات، آموزشگاه ها، صدا و سیما، نهاد کتابخانه ها و مساجد در این زمینه مشارکت دارند و طرح‌ها و ایده‌های خود را مطرح می کنند تا بتوانند در ابتدا به عنوان نامزد سپس به عنوان 20 شهر برگزیده و در نهایت به عنوان پایتخت کتاب دست یابند.
وی افزود: در گذشته نیشابور و در سال جاری بوشهر به این عنوان دست یافتند و قزوین نیز هم اکنون در رده 20 شهر برگزیده قرار دارد و باید تلاش کند تا به عنوان پایتختی کتاب دست یابد.
نمایشگاه کتاب قزوین شامگاه جمعه با حضور 600 ناشر کشوری و 15 ناشر استانی گشایش یافت و تا 16 اسفندماه در محل دایمی نمایشگاه قزوین دایر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار